Test: Folia vs. Plastidip

Posted on

test30W związku z licznymi pytaniami,opiniami dotyczącymi folii i plastidipa postanowiliśmy przeprowadzić test w różnych warunkach w/w produktów. Do przeprowadzenia testu użyliśmy folii firmy Sott Ultimate Premium Plus w kolorze Red Aluminium, KPMF White Matte oraz Plastidip w kolorze czarnym matowym.

 

Oba produkty zostały nałożone na karoserię w tym samym czasie w temperaturze 21 stopni po uprzednim przygotowaniu powłoki lakierniczej odpowiednimi środkami chemicznymi. Produkty będą narażone na kamienie, różne rodzaje płynów, różnicę temperatur, sól drogową, ataki wandalizmu (chociaż tego nie chcielibyśmy doświadczyć), myjnie ręczne, automatyczne itp…

 

Na bieżąco bedzięmy Państwa informować o wynikach przeprowadzanego testu, jednakże chcemy zaznaczyć, że nie mamy zamiaru udowadniać który produkt jest lepszy.

[18-02-13] Pierwsze spostrzeżenia:

test261. Znacząca różnica w strukturze folii i plastidipa na korzyść folii.

2. Brak możliwości korygowania błędów podczas nakładnia plastidipa i ewentualnych poprawek. Folia daje taką możliwość, można ją oderwać, podgrzać do odpowiedniej temperatury i nakleić ponownie.

3. Kontrolowanie czasu schnięcia plastidipa aby uzyskać odpowiednią, równomierną i odporną strukturę powłoki gumowej. Aby uzyskać taki efekt należy nałożyć min. 5 warstw. Przy folii nie ma takiego problemu. Naklejamy folię i po zakończeniu wygrzewamy w odpowiedniej temperaturze co gwarantuje nam maksymalną moc kleju oraz idealnie równą strukturę folii.

[23-02-13] c.d. kolejne spostrzeżenia:

Pierwszy tydzień testu za nami. Jak widać na załączonych zdjęciach plastidip wykazuje duże oznaki zużycia. Nie jest odporny na zarysowania,ścieranie oraz na uszkodzenia mechaniczne. Folia natomiast wykazuje dużą odporność. Mimo dwóch wizyt na myjni nie widać oznak zużycia (ścieranie, zarysowania, odklejanie się folii w miejscach gdzie plastidip odchodzi).

[01-05-13] No i zakończyliśmy nasz "Test". Poniżej kilka spostrzeżeń:
Folia:

Przy dobrym nałożeniu nie odchodzi, ładnie wygląda, dużym plusem jest to że jest trwała na zarysowania, naprawdę trzeba mocno ją rysować żeby przebić sie do lakieru, drobniejsze zarysowania wystarczy wygrzać opalarką i znikają, chemia też zbytnio jej nie rusza, dodatkowo łatwo się czyści.
Zerwanie folii trwa kilka minut i nie pozostawia śladu.

Plastidip:

test35Dla nas ma dwa plusy, mat jest naprawdę matowy i głęboki, szybko schnie. Więcej nie znaleźliśmy. Ponadto mało odporny na zarysowania, przetarcia, nawet zarysowanie paznokciem pozostawia ślad nie do usunięcia. Bardzo szybko się brudzi, kurz lgnie do niego bardzo szybko. Nie jest odporny na chemię, po polaniu środkiem do usuwania kleju, oraz benzyną Bp95 praktycznie spłynął z maski, nie trudno sobie wyobrazić jak będzie wyglądał w okolicach wlewu paliwa.
Usuwanie plastidipa nie było łatwe, szybkie i przyjemne, niestety nie dał się zerwać tak ładnie jak folia, dlatego zmuszeni byliśmy go zmyć z maski przy użyciu benzyny, proces trochę bardziej czasochłonny a do tego wszystko w koło brudne i oblane paliwem.

Kilka słów na zakończenie:

Pomimo że plastidip został zjechany w naszym teście, nikt nie broni wam go stosować, zarówno folia jak i plastidip mają swoich zwolenników jak i przeciwników. Na pewno znajdą się głosy że coś źle położyliśmy, nie jesteśmy obiektywni, albo zły plastidip był bo nakładany sprayem, a nie pistoletem itp. Test był głównie dla nas, chcieliśmy zobaczyć jak zachowuje się plastidip vs. folia. Nikogo nie mamy zamiaru do niczego przekonywać, folie też można kupić złą, źle położyć itp. Jedno jest pewne zanim się zdecydujecie, poczytajcie fora i opinie, a już napewno zlećcie to profesjonalnej firmie.